czwartek, 8 marca 2012

Ciasteczka francuskie z czekoladą

Wczoraj weszłam do sklepu z planem wybrania sobie składników na obiad i akurat stałam przy dziale z lodówkami, kiedy mój wzrok padł na gotowe ciasto francuskie i pomyślałam - "dlaczego by nie spróbować zrobić ciasteczek na jutro". Dziś odwiedzałam brata i bratową, także miałam wymówkę do upieczenia czegoś. Wzięłam więc jedno opakowanie ciasta francuskiego, tabliczkę czekolady i popędziłam do kuchni piec ciasteczka. :) Przepis jest bardzo prosty, także wszyscy, nawet osoby stawiające pierwsze kroki w świecie kuchennym, spokojnie sobie z nim poradzą.



Ciasteczka francuskie z czekoladą
przepis na 12 ciasteczek
 
- 1 opakowanie gotowego ciasta francuskiego
- 1 tabliczka czekolady

Ciasto rozwijamy i kroimy na kwadraty(ja pokroiłam w taki sposób, że wyszło mi 6 kolumn i 4 wiersze). Następnie łamiemy czekoladę na kawałki i na co drugim kwadracie ciasta francuskiego kładziemy po dwie kostki czekolady:


Teraz będziemy sklejać ciasteczka - będziemy do tego potrzebować kubka z ciepłą wodą. Palec maczamy w wodzie i smarujemy brzegi kwadratu, na którym leży czekolada, następnie bierzemy pusty kwadrat ciasta i kładziemy na ten posmarowany wodą. Bierzemy ciastko w rękę i sklejamy brzegi palcami. I tak ze wszystkimi ciastkami. Gdy już skleimy wszystkie ciastka, układamy je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Ciastka wstawiamy do piekarnika rozgrzanego wcześniej do 180°C i pieczemy je około 40 minut, aż ładnie wyrosną i będą delikatnie rumiane.



Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...