wtorek, 31 lipca 2012

Ciasto marchewkowo-orzechowo-korzenne

Kiedyś w kawiarni jadłam pyszne ciasto marchewkowe z wspaniałą polewą. Postanowiłam sobie wtedy, że sama też kiedyś dojdę do perfekcji w pieczeniu ciasta marchewkowego. I może do perfekcji jeszcze nie doszłam, ale ostatnie upieczone przeze mnie ciasto zdobyło tyle pochwał, że postanowiłam wrzucić przepis na bloga. Z założenia miało być to ciasto marchewkowe, ale wyszło jak w tytule, czyli orzechowo-korzenne z nutą marchewki. Samo ciasto zachowuje się jak piernik, czyli im jest starsze, tym lepsze. W dniu upieczenia prawie w ogóle nie było czuć, że ciasto jest słodkie, a delikatnie słona polewa była jego najbardziej wyrazistym akcentem. Za to następnego dnia bardziej było już czuć orzechy i rodzynki. Kolejnego dnia czuć było korzenne nuty, a samo ciasto zrobiło się bardziej słodkie. Jeżeli będziemy przechowywać je tak, żeby się nie zeschło(czyli najlepiej w folii, w lodówce), to będzie się można nim cieszyć przez wiele dni.




Ciasto marchewkowe

Ciasto
- 2 szkl. drobno startej marchwi
- 5 jajek (żółtka oddzielone od białek)
- 1,5 szkl. cukru pudru
- 2 szkl. mąki
- 1 szkl. oleju (ja używam oleju ryżowego)
- 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 czubata łyżeczka sody oczyszczonej
- 2 czubate łyżeczki kakao
- 2 czubate łyżeczki cynamonu
- 100 g obranych ze skóry migdałów, pokrojonych w drobną kostkę(kupiłam gotowe)
- 50 g orzechów włoskich (bez rozdrabniania)
- 50 g rodzynek

Polewa
- 1 serek Philadelphia
- 50 g masła

Ubić pianę z białek, wstawić do lodówki. W innym naczyniu utrzeć żółtka z cukrem pudrem, do czasu aż zbieleją i nie będzie grudek. Do tego delikatnie wmieszać pianę z białek (ja robiłam to mikserem na drugim stopniu obrotów). Teraz dodawać mąkę, po 1 łyżce, mieszać mikserem aż mąka zniknie i dodawać kolejną łyżkę. Następnie dodać olej (również dodawać po 1 łyżce, wmieszać i dodać kolejną). Teraz dodać proszek do pieczenia, sodę oczyszczoną, kakao i cynamon. Zmiksować. Na końcu dodać bakalie i startą marchew i zmiksować.
Kwadratową blachę(26x26 cm)(lub prostokątną o zbliżonej powierzchni)/Tortownicę(Ø 28 cm) wyłożyć papierem do pieczenia. Do tak przygotowanej formy wlać ciasto, całość włożyć do piekarnika nagrzanego wcześniej do 180°C i piec przez 40-45 minut.
Po upieczeniu ciasto pozostawić w uchylonym piekarniku przez około 15 minut, następnie wyjąć i postawić na kratce kuchennej. Przygotować polewę - zmiksować serek z miękkim masłem aż do uzyskania gładkiej masy. Polewy można zrobić podwójną porcję, wtedy będzie grubsza po posmarowaniu nią ciasta. Ciasto smarować gdy już delikatnie ostygnie.



Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...