środa, 11 lipca 2012

Rabarbar w ogrodzie



Ostatnio, robiąc obchód po moim ogrodzie, zobaczyłam, że rabarbar jest już gotowy do zerwania. Co roku robiłam z niego kompot, ale w tym roku, jako że wyrosło go trochę więcej niż zwykle, postanowiłam zrobić ciasto. Weszłam na mojego ulubionego bloga, czyli whiteplate i znalazłam tam przepis na tartę z rabarbarem. Chciałam uzyskać ciekawy smak, więc do kruchego ciasta dodałam jeszcze gorzką czekoladę 70%, pokrojoną na kawałki i powiem, że wyszło rewelacyjnie. Trzeba pamiętać, że przygotowanie ciasta zaczyna się dzień przed jego pieczeniem(rabarbar musi puścić przez noc sok, a kruche ciasto stać w lodówce).



              Tarta z rabarbarem na kruchym cieście

Spód
  • 90 g miękkiego masła
  • ¼ łyżeczki soli
  • 25 ml zimnego mleka
  • 125 g mąki
  • 60 g gorzkiej czekolady 70% pokrojonej na kawałki
Rabarbar
  • 600 g rabarbaru
  • 60 g cukru pudru
Masa do polania
  • 1 jajko
  • 75 g cukru pudru
  • 25 g mleka
  • 25 g słodkiej śmietanki
  • 25 g mielonych migdałów
  • 55 g chłodnego masła
Wszystkie składniki na spód rozcieramy w misce aż do uzyskania okruchów. Okrągłą formę do tart(lub tortownicę) o średnicy 26 cm wysmarować masłem, wysypać bułką tartą i wylepić uzyskanym ciastem. Przykryć folią spożywczą i odstawić do lodówki na całą noc.

Rabarbar umyć, obrać, pokroić na kawałki o długości około 2-3 cm, włożyć do miski, zasypać cukrem, przykryć folią spożywczą i odstawić do lodówki na całą noc(min. 8 godzin). Rabarbar musi przez ten czas puścić sok i zmięknąć. Po tym czasie odcisnąć sok na sitku.

Przygotowany wcześniej spód należy ponakłuwać widelcem, wstawić do piekarnika nagrzanego wcześniej do 180°C i piec go przez 15 minut. Na podpieczony spód wyłożyć odcedzony rabarbar.

Jajko utrzeć z cukrem. Dodać mleko, śmietanę, migdały i wmieszać masło pokrojone na małe kawałeczki. Tę masę wlać na rabarbar i ponownie wstawić do piekarnika na około 20-30 minut – aż ciasto się zarumieni. Po upieczeniu tartę można posypać dodatkowo cukrem(ok. 50 g).



Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...