sobota, 17 listopada 2012

Muffiny z bakaliami

Jakoś tak wychodzi, że ostatnio piekę tylko muffiny. Może to dlatego, że już bardzo dawno ich nie piekłam, a może dlatego, że każdy, kto do mnie przychodzi w odwiedziny prosi właśnie o babeczki. Tym razem przygotowałam wersję maślaną z bakaliami. Wyszły bardzo dobre i mało słodkie. Można włożyć do nich dowolne bakalie, ja dałam akurat to, co miałam pod ręką. Polecam i mam nadzieję, że będą Wam smakować!



Muffiny z bakaliami
przepis na 12 muffinów

- 2 szkl. mąki
- 0,5 szkl. cukru
- łyżka proszku do pieczenia
- łyżeczka soli
- 2 jajka
- 0,5 szkl. oleju
- 1 szkl. mleka
- 250 g bakalii (orzechy włoskie, migdały w płatkach, rodzynki, daktyle, suszone morele, żurawina)

W jednej misce dokładnie wymieszać łyżką mąkę, cukier, proszek do pieczenia i sól. W drugiej misce zmiksować jajka, olej i mleko. Teraz składniki mokre wlać do składników suchych i dokładnie miksować (przez około 3 minuty), aż do uzyskania gładkiej masy bez grudek. Teraz dodać posiekane na drobne kawałki bakalie, ponownie zmiksować (przez około minutę). Piekarnik nagrzać do 175°C. Masę muffinową przełożyć do foremek wyłożonych papilotami bądź wysmarowanych masłem. Foremki (bądź jedną dużą formę) włożyć do nagrzanego piekarnika i piec przez 20-25 minut. Po upływie tego czasu sprawdzić patyczkiem, czy ciasto jest suche. Ostudzić.



Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...