poniedziałek, 11 lutego 2013

Marmurkowe sernikobrownie - mniam!


Przepis był eksperymentalny - połączyłam przepis na ostatni sernik i na moje ulubione brownie i miałam nadzieję, że coś z tego wyjdzie. Na spód wylałam trochę masy z brownie, a dalej mieszałam ser i czekoladowe ciasto tak, żeby po upieczeniu wyszedł ładny marmurek. Był to zdecydowany hit imprezy i mam nadzieję, że Wam też będzie smakował i że będziecie polecać ten przepis swoim znajomym.


Marmurkowe sernikobrownie

Masa serowa
- 1 kg potrójnie mielonego sera (ja używam sera w wiaderku firmy Piątnica)
- 300 g cukru (można mniej)
- 5 jajek
- 2 czubate łyżki budyniu śmietankowego

Brownie
- 100 g czekolady 70%
- 125 g drobnego cukru ( ja używam pudru)
- 2 jajka
- 70 g mąki
- 125 g miękkiego masła

Przygotować masę serową. Ser przełożyć do miski, wsypać cukier. Utrzeć mikserem aż do uzyskania jednolitej masy (ser będzie wydawał się rzadszy niż wcześniej). Teraz dodawać po jednym jajku (całym). Po dodaniu każdego jajka masę dokładnie zmiksować aż do dokładnego połączenia składników. Gdy wszystkie jajka będą już zmiksowane z masą, dodać budyń. Zmiksować aż do połączenia składników.
Przygotować masę brownie. Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej (miseczkę położyć na garnuszek z gotującą się wodą, wody ma być tyle, żeby dno miseczki jej nie dotykało, do miseczki włożyć połamaną czekoladę i mieszając, rozpuścić). Masło utrzeć. Do masła wlać powoli stopioną i ostudzoną czekoladę, zmiksować. Dodać powoli jajka, cukier i mąkę. Miksować wszystko 2-3 minuty.
Dno tortownicy o średnicy 25 cm wyłożyć papierem do pieczenia, a jej boki wysmarować masłem. Na dno wylać ciekną warstwę brownie. Następnie wlewać masę serową na zmianę z masą brownie tak, by powstał marmurek. Brownie będzie unosiło się na powierzchni masy serowej, ale nic nie szkodzi, po upieczeniu wszystko powinno się wyrównać.
Tortownicę z ciastem wstawić do piekarnika nagrzanego do 170°C i piec przez 45-60 minut. Po upieczeniu studzić w piekarniku z uchylonymi drzwiczkami. Przed podaniem warto schłodzić w lodówce przez kilka godzin.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...