piątek, 26 kwietnia 2013

Muffiny pomarańczowe z gorzką czekoladą pomarańczową i krówkami


Tym razem chciałam stworzyć muffiny typowo męskie. Wyraźne w smaku, mocno czekoladowe, z mnóstwem wyrazistych dodatków. Muszę przyznać, że efekt przerósł moje oczekiwania. Gdybym zjadła takie muffiny gdzieś na mieście, z pewnością bym do tego miejsca wracała. I to nie raz! Z pewnością zagoszczą w stałym menu moich wypieków.





Muffiny pomarańczowe z gorzką czekoladą pomarańczową i krówkami
12 sztuk

- 300 g mąki
- 100 g cukru
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- szczypta soli
- 1 opakowanie cukru waniliowego

- 2 jajka
- 200 ml jogurtu naturalnego lub kefiru
- 100 ml oleju

- 200 g gorzkiej czekolady ze skórką pomarańczową pokrojonej na kawałki (ja użyłam czekolady 70% firmy Wawel)
- skórka otarta z 2 pomarańczy
- 200 g krówek pokrojonych na kawałki (również użyłam krówek z Wawelu)

Wszystkie suche składniki, czyli mąkę, cukier, proszek do pieczenia, sól i cukier waniliowy wsypać do miski i dokładnie wymieszać łyżką. Do tego dodać jajka, jogurt lub kefir i olej. Następnie dodać czekoladę pokrojoną na kawałki, skórkę otartą z pomarańczy i pokrojone krówki. Wszystko krótko ze sobą wymieszać łyżką - tylko do tej pory aż wszystkie składniki się ze sobą połączą.
Tak przygotowaną masę przełożyć do foremek na muffiny wyłożonych papilotkami lub wysmarowanych masłem. Piec w piekarniku nagrzanym do 180°C przez 15-20 minut. Muffiny mają się zarumienić z wierzchu. Po upieczeniu studzić w formie, wyjmować po ostygnięciu.

Smacznego!



3 komentarze:

  1. Z takimi dodatkami nie mogły nie wyjść pyszne. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam ciasta i ciasteczka z czekoladą. Od siebie polecam spróbować czekoladowych power balls z zieloną herbatą. Robiłam je wg. przepisu z https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/ i wyszły przepyszne.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...